Diagnostyka S.A. 7 lutego 2025 roku zadebiutowała na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Kurs otwarcia wyniósł 125,5 zł co oznaczało wzrost o 19,5% względem ceny z IPO a oferta publiczna o wartości 1,7 mld zł była jedną z największych w historii Giełdy
Spis treści
Grupa Diagnostyka jest wiodącym dostawcą usług diagnostycznych w Polsce. Działa na rynku od 27 lat i cieszy się najwyższą rozpoznawalnością marki. Rozbudowana sieć ponad 1100 własnych punktów pobrań krwi, 156 laboratoriów diagnostycznych i 19 pracowni diagnostyki obrazowej umożliwia świadczenie łatwo dostępnych i kompleksowych usług. Grupa obsługuje zarówno segment B2B, jak i B2C*, oferując profesjonalne usługi, obejmujące pobieranie i transport materiału biologicznego, wykonywanie badań oraz dostarczanie wyników najwyższej jakości analiz medycznych w najkrótszym możliwym czasie. Dzięki swoim wyjątkowym osiągnięciom Grupa Diagnostyka zbudowała jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek z obszaru ochrony zdrowia w Polsce. Rocznie Grupa obsługuje ponad 20 milionów pacjentów (rozumianych przez Grupę jako łączna liczba pacjentów obsłużonych dziennie w skali roku), wykonując ponad 140 milionów badań. Pełen zakres usług diagnostycznych oferowanych przez Grupę obejmuje segment badań laboratoryjnych (w tym badania ogólne, takie jak analityczne, mikrobiologiczne czy serologiczne, a także histopatologię i badania genetyczne) oraz diagnostykę obrazową. Kompleksowość usług stanowi kluczowy element rozwoju Grupy. Ponadto, Grupa aktywnie rozwija działalność w obszarze medycyny prewencyjnej i spersonalizowanej, odpowiadając na najnowsze trendy w opiece zdrowotnej. * W Polsce pacjenci trafiają do laboratoriów prywatnych ścieżkami w modelach B2C i B2B.
B2C - badania opłacane bezpośrednio przez pacjentów
Pacjenci mogą zwracać się do prywatnych laboratoriów bezpośrednio lub być do nich kierowani przez lekarzy publicznych lub prywatnych szpitali, przychodni lub samodzielnych gabinetów, z zachowaniem swobody wyboru dostawcy usług diagnostycznych. Badania w segmencie B2C są przeprowadzane w prywatnych laboratoriach na podstawie skierowania lub na bezpośrednie zamówienie.
B2B - badania opłacane przez płatnika publicznego
Segment obejmuje przede wszystkim skierowania pacjentów hospitalizowanych jak i ambulatoryjnych od lekarzy w publicznych i prywatnych placówkach opieki zdrowotnej. Na tej ścieżce badania diagnostyczne wykonywane są w laboratoriach publicznych lub prywatnych. W modelu B2B badania mogą być przeprowadzane przez prywatne laboratoria we współpracy z laboratoriami publicznymi, w prywatnych placówkach opieki zdrowotnej lub z wykorzystaniem ścieżki bezpośredniej.
Sieć punktów w Polsce

Segmentacja wartości sprzedaży
W naszym kraju, rosną wydatki na ochronę zdrowia zarówno w sektorze publicznym jak i prywatnym. Jak już wyżej wspomniałem, Diagnostyka korzysta na obydwu sektorach. Istotne znaczenie ma wzrost ich udziału w PKB. W 2023 roku było to 54 mld euro, co stanowiło 7,1% PKB. Do roku 2027 wartość ta ma wzrosnąć do 8%.


- Zmiany demograficzne, w szczególności starzenie się społeczeństwa, zwiększają zapotrzebowanie na badania diagnostyczne, zwłaszcza w leczeniu chorób przewlekłych.
- Rozpowszechnianie się chorób przewlekłych, w tym cukrzycy, chorób układu krążenia i nowotworów, zwiększa popyt na diagnostykę rutynową i specjalistyczną.
- Rosnąca świadomość społeczna w zakresie profilaktyki zdrowotnej powoduje zwiększanie nacisku na wczesną diagnostykę i badania przesiewowe, zachęcając do częstszego korzystania z badań laboratoryjnych.
- Postęp technologiczny w diagnostyce poszerza zakres i wydajność testów, umożliwiając laboratoriom szybsze i dokładniejsze przetwarzanie większej liczby złożonych testów.

Dalsza część analizy
Całą analizę możesz otrzymać bezpośrednio na swój adres mailowy, który możesz podać w okienku poniżej.
Zastrzeżenia prawne
Prezentowane treści mają wyłącznie charakter informacyjny i prezentują opinie własne autorów. Treści te sporządzone zostały rzetelnie, z należytą starannością i nie stanowią podstawy do podejmowania decyzji inwestycyjnych, porady inwestycyjnej ani badań inwestycyjnych w rozumieniu art. 36 Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) 2017/565 z dnia 25 kwietnia 2016 r. uzupełniającego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE w odniesieniu do wymogów organizacyjnych i warunków prowadzenia działalności przez firmy inwestycyjne oraz pojęć zdefiniowanych na potrzeby tej dyrektywy. Autor oraz podmiot rozpowszechniający nie ponoszą odpowiedzialności za wszelkie transakcje, szkody, poniesione wydatki oraz utracone korzyści powstałe w związku z decyzjami inwestycyjnymi podejmowanymi w oparciu te treści.
Informujemy, że inwestowanie na rynkach finansowych może wiązać się z istotnym poziomem ryzyka i wystąpienia znacznych strat zainwestowanych środków finansowych. Ze szczególną rozwagą należy traktować instrumenty finansowe oparte na depozycie zabezpieczającym.
Należy mieć również na uwadze, że historyczne wyniki nie stanowią gwarancji, że przyszłe rezultaty będą podobne.